Regelmatig vragen ambassadeurs hoe ze hun OpvoedParty kunnen promoten in hun eigen omgeving. Net als ik hebben zij de wens om veel OpvoedParty’s te organiseren. Als ik oma ben, wil ik dat iedere opvoeder in de directe omgeving regelmatig een OpvoedParty kan bezoeken. Wij zijn voortdurend bezig om de rode loper voor ambassadeurs uit te rollen, zodat we gezamenlijk een sterk merk kunnen neerzetten. We hebben al wat stappen gezet:
- Het beeldmerk van de OpvoedParty is vastgelegd bij het Benelux Merkenbureau. Dat betekent dat je nooit mag knippen of plakken in het beeldmerk en je mag het niet gebruiken zonder bronvermelding. Dat is strafbaar.
- Hetzelfde geldt voor auteursrecht. Alles wat ik heb geschreven is het intellectueel eigendom van Lunamare. Maak er gerust gebruik van, graag zelfs. Maar vergeet dan niet de bron te vermelden op deze manier: OpvoedParty is een initiatief van Katrien Laane – www.opvoedparty.nl
- Pro-actieve ambassadeurs (die de hele opleiding hebben gevolgd) krijgen op meerdere fronten een streepje voor. Bijvoorbeeld door een onderscheidende button voor op de website van hun organisatie. En een prominente plek op deze website, zodat ouders jullie kunnen vinden.
- Lunamare geeft regelmatig interviews voor vakbladen, post verhalen op LinkedIn, is in gesprek met gemeenten en medewerkers in zorg, welzijn, onderwijs en opvang om te zorgen dat de OpvoedParty in het beleid wordt opgenomen.
Iedere ambassadeur zijn eigen stijl
Tot mijn grote vreugde zijn veel ambassadeurs enthousiast bezig met websitepagina’s, delen zij verhalen en uitnodigingen. Allen in OpvoedPartyStijl, maar toch met een persoonlijke noot. Dat is het allerbeste, omdat jij een unieke ambassadeur bent met je eigen kwaliteiten en mogelijkheden. Die zijn eigen publiek trekt en tegelijkertijd volgens de basisprincipes van de OpvoedParty werkt. Er zijn zoveel soorten ouders. Er zouden net zoveel soorten OpvoedParty’s moeten zijn. Voor ieder wat wils.
Aandacht voor kwaliteit
Een enkeling wil zo graag, dat hij/zij zich verslikt. Dan zie ik een pagina of uitnodiging met slechte fotokopieën, vervormingen van het beeldmerk en slappe aftreksels van de teksten. Bovendien vergeet de eigenaar helemaal zichzelf neer te zetten. Hartstikke jammer, want mijn wens is dat iedere ambassadeur op zijn/haar eigenWIJZE manier met behoud van de basisprincipes van OpvoedParty aan de slag gaat. Opvoedingsondersteuning is maatwerk en dat begint bij jouw unieke inbreng.
Wat kun je doen?
- Wees niet bang voor concurrenten in je buurt. Zoek elkaar op en maak samen de OpvoedParty in jouw buurt nog groter. Samen heb je meer slagkracht en kun je sneller bekend worden.
- Bekijk de website van jouw organisatie eens nauwkeurig. Staat de bronvermelding er bij? Met een werkende link naar deze website?
- Ben je zelfstandige en heb je een Facebookpagina met daarop een profielfoto? Of een plaatje van de OpvoedParty? Ik zou je aanbevelen om een profielfoto te gebruiken, dan weet iedereen meteen dat het jouw pagina is. Het werkt gewoon beter.
- Heb je al gekeken op deze pagina, waar je gratis downloads kan vinden om je pagina of uitnodiging een professionele uitstraling te geven?
- Twijfel je of jouw pagina of uitnodiging klopt? Neem contact op, ik denk met je mee.
Wil je een voorbeeld zien? Jayda Zorgprofessionals hebben een flyer gemaakt, waarin zij krachtig de OpvoedParty neerzetten met behoud van hun eigen identiteit.
Laat je horen!
Onlangs hoorde ik de tip om visitekaartjes te laten maken met het logo en iets van “erkend ambassadeur” erop, zodat je deze aan ouders mee kan geven. Ik neem het mee in mijn toekomstplan. Heb je ook ideeën of wensen over hoe je de OpvoedParty een professionele kwaliteitsboost kan geven? Laat hieronder een reactie achter of neem contact op. Jouw praktijkervaring is goud waard. En daar kunnen anderen weer van leren.
Leave a Reply